Cume’es


  1. Sia sajo nan ka jadi peresiden, namun awak ka bantuak iko juo
  2. Iyo sabana santiang…
  3. Pagi bana bukak kadai mah yuang.
  4. Ambo bangga jadi urang minang, juo cinto ka nagari. Dek sabana bangga jo cintonyo, sahinggo hanyo dibibia sajo.
  5. Sadonyo nan jadi permasalahan di kampuang akan ambo tampuang, indak cukuik jo tapak tangan jo nyiru malah. Beko akan ambo musyawarahkan jalan kaluanyo samo pak Presiden.
  6. Kok ado urang minang nan protes baa kok adat minang indak mambuliahkan kawin sakaum, aratinyo kanti kito ko takanai hati bana jo adiaknyo.
  7. Angku malangga hukum, peta dari situs  Kiltv nan ko pakai hak cipta!….”Dek karano punyo Bulando sanak, mari kito bajak molah”. (Nagari den inyo jajah baratuih tahun antah kabara penderitaan bangso awak lai).
  8. “Ambo alah bapuluah tahun hiduik di rantau, indak tantu lai baa jo dunsanak di kampuang, sabab alah marantu cino”. (Kok apak alah marantau cino, itu aratinyo apak indak urang awak lai, lah jadi urang cino namonyo tu).

4 pemikiran pada “Cume’es

    • Taimpik nak di ateh, takuruang nak dilua,

      itu ambo tanyo ka nan tuo – tuo, bukan dalam konotasi negative do da.
      tapi labih kapado konotasi positive, punya keinginan kuat untuk menjadi yang yang terbaik, walaupun dalam keadaan bersalah, tapi setidaknya, sasalah, salah awak, labih buruk urang lain nan basalah.

      toh pun kalau takuruang di lua maksuiknyo, alah dibuktikan dengan penjara luar dalam hukum indonesia kan,

      ya inti nya keinginan untuk menjadi yang terbaik lah. bukan dalam konotasi untuk menjatuhkan orang.

      jadi saya setuju kalau, taimpik nak diateh, takuruang nak dilua adalah pribadi orang minang.

  1. assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dunsanak sadonyo. Ambo Abdurrasyid,asa dari RUMAH BENDI,Kab.Pasisia Salatan.
    manuruik ambo, makna dari kato “takuruang nak di lua,taimpik nak di ateh” ko adolah: dimano urang minang tu di aja agar bisa slalu kalua dari masalah manggunokan aka jo pikirannyo. apopun masalah nan di hadapinyo handaknyo kito dak buliah maraso lamah atau takapik(menemui jalan buntu). jikokpun urang Minang tu manamui masalah nan sabana rumik,inyo jan sampai maraso alah kaabiahan aka atau maraso lah dak ado jalan lain salain pasrah se jo kaadaan sabalum basungguah2 bausaho mancari jalan kaluanyo. jadi,tantu hanyo urang-urang nan bariman nan bisa sarupo iko,karano inyo punyo Tuhan(Allah SWT),nan slalu di pacik taguah ajaran–ajaran agamonyo. mangkonyo zaman dulu(kato abak jo angku2 ambo di kampuang),anak2 nan alum baligh(sabalum ramaja,-+6 thn) di suruah baraja mangaji(baraja agamo) di surau,dan lalok disitu sampai kajinyo lah sabana dapek. karano jikok ado anak laki2 nan lalok jo induaknyo(orang tua),itu adolah aib bagi anak tasabuik. nah,jikok anak alah gadang,waktunyo inyo di suruah pai marantau untuk mancari kahidupannyo surang,supayo inyo manjadi urang nan paguno dalam nagari jikok inyo lah tau jo kahidupan nan sabananyo.”karatau madang di hulu,babuah banungo balun. marantau bujang daulu,di rumah paguno balun”.
    jadi inti dari kato itu:urang Minang di tuntuik untuk bisa slalu mangatasi masalah,dengan memanfaatkan daya jo upayonyo,salabiahnyo di sarahkan ka nan kuaso,karano urang Minangkabau tau bahwa ALAM NAN TAKAMBANG KO ADOLAH GURU…dan iko mambuktikan bahwasanyo URANG MINANGKABAU TU ADOLAH PAMIA NAN ULUNG…BUKAN URANG NAN CADIAK BURUAK SARUPO NAN KITO PAHAMI SABALUMNYO.. baitu da…salah jo jangganyo ambo mintak maaf sabanyak2nyo..

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s